Pokud chcete na webových stránkách vydělávat peníze, potřebujete mít vysokou návštěvnost. Ta se se může dělit na placenou a organickou.
Placená návštěvnost, jak již název sám napovídá, je zapříčiněná placenými reklamami na web. Často se mohou objevovat ve vyhledávačích ve formě PPC reklam. Jedná se o placené vyšší pozice při vyhledávání. Další nejčastější možností placených reklam jsou příspěvky na Facebooku, nebo jiných sociálních sítích. Jedná se o způsob, díky kterému lze zaujmout velké množství návštěvníků.
Oproti placené návštěvnosti existuje i organická. Ta se liší především tím, že provozovatel webu nemusí vynaložit žádné finanční prostředky na to, aby lidi na stránku chodili. Jedná se o nejcennější návštěvnost, které chce dosáhnout každý provozovatel webových stránek.
Pokud i vy, patříte k těm, kteří by rádi měli návštěvnost, ale neradi by za ni platili, jistě byste měli vědět, co je to SEO. Pro ty z vás, kteří to přeci jen neví – jedná se o faktory, které vyhledavače zohledňují při sestavování žebříčku vyhledaných výsledků.
SEO, nebo také optimalizaci pro vyhledávače, můžeme dělit do dvou základních kategorií – in page a offpageseo. In pageseo jsou faktory, které ovlivňují návštěvnost, ale můžete je ovlivnit vy, přímo v nastavení vaší stránky. Jedná se především o kvalitní a nekopírovaný obsah, dodržování typografických zásad, používání nadpisů a podnadpisů a řada dalšího.
Offpage SEO je poněkud složitější. Jsou to především faktory, které samy jen tak neovlivníte. Spadá sem například linkbuilding, čas strávený návštěvníky na vašem webu, historie a pověst webu a mnoho dalšího.
Nicméně k vybudování sítě zpětných odkazů je zapotřebí využívat pouze etických možností. Pokud byste například sklouzly k psaní spamů na sociálních sítích, pravděpodobně by vás vyhledávače odhalili a penalizovali. Tuto penalizaci je velice obtížné a časově náročné napravit, je tedy dobré se jí velkým obloukem vyvarovat.