Samozřejmě, že narazíme na spoustu lidí, kteří slovu podnikatel dělají pouze a jen čest! Jednají se zákazníky na rovinu, dávají solidní nabídky, které ve finále dodrží, ceny jsou úměrné poskytovaným službám a vždy za nimi zůstává kvalitně odvedená práce. Pokud se Vaše cesty s takovým člověk protnou, je to radost! A je úplně jedno, jestli při objednání zboží, nebo v rámci pracovních povinností. Jsou to většinou profesionálové, kteří umí naslouchat, čtou mezi řádky a ještě než dořeknete větu, ví, co Vám leží na srdci. Jsou to speciálně narození, či vyškolení odborníci, kteří prostě a jednoduše umí. Ví, jak se dělá byznys, ví, kam směřuje a ví, kam směřují oni. Kéž by takových podnikatelů bylo víc!
A ti druzí
Nelze se nezmínit o té druhé kategorii. O té kategorii, která se při jakémkoli dotazu zákazníka tváří, že se jí to netýká, každé přání je obtížné a nápad zbytečný. Žijí s pocitem, že Vy jste tu pro ně, ne oni pro Vás, dávají jasně najevo, že pokud si rychle a hned neobjednáte, nebudou ztrácet čas. Někdy pomůže jasná argumentace, kdy systémem ne zrovna intelektuálních otázek dostanete byznysmena do kouta a někdy? Někdy je lepší zabouchnout dveře a odejít jinam. Tam kde zákazníkovi rozumí a ví jak na to!
Komu není shůry dáno
Přesně tak, kdo se jako podnikatel nenarodil, nekolujeme mu v žilách obchodnická krev, musí se učit a to poměrně hodně! To je totiž jediná záruka úspěchu! Učit se komunikaci, vstřícnosti, pohotovosti, laskavosti. Že se v dnešní době zrovna tyhle vlastnosti nenosí? Že patří do minulého století? Možná patří, ale paradoxem zůstává, že je při jednání s obchodníkem všichni vyžadujeme! Raději přece vyjednáváme se solidním člověkem, cítíme se jako zákazník doceněni, uvědomujeme si svou hodnotu. Chceme kvalitní zboží, v tom už máme jasno, ale chtějme také nakupovat, či spolupracovat s firmou, co umí byznys po všech stránkách!